Pomak ismiyle muhalif siyaset yapamazsınız !! Her çatlak ses "Siyaset yapmayın, Pomaklık yapın, Pomak ismiyle siyaset yapmayın, Pomaklar adına konuşmayın" diyerek bizi sindirmeye çalışanlar, her dönem güçlüden yana olan tarikatçı - ırkçı -Amerikancı gelenekten gelenler, yandaşlıkta yalakalıkta , dalkavuklukta çığır açanlar iyi izleyin!
Pomakları yok sayan, tüm dünyada asimilasyon ve katliamla , sürgün , mübadele ile anılan bir ulusuz "Türkiye Pomakları ” olarak hiç utanmadan çanak yalayan , beni kimliksizleştirdin , kişiliksizleştirdin sağol varol deyip teşekkür eden kapı kulları bizi Pomak Ajansı iyi tanıyın..
Bu dalkavuklar, sürgün yada mübadele zamanında ya Bulgar Çarına ya da Osmanlı paşalarına el pençe duranların faydacılık bağlamında torunlarıdır.. Bunlar, kendilerini her eleştireni Bulgaristan’ın kucağına oturmakla itham ediyor! Veya Bulgaristan’dan neden geldiniz ? martavalıyla geçiştirmeye çalışıyor..
Pomaklar Balkan ülkeleri içinde yaşayan halklar arasında vatanlarını devletlerini kaybeden tek ulustur.. Simdi ise kimliklerini , kişiliklerini kaybedip tamamen asimile olmak üzereler. Çokmu Hoşunuza gidiyor bu durum ? “ Pomaklar yıllar içinde asimile olup gerçek kimliklerini kaybettikleri açıktır. kimliklerini kaybeden Pomaklar biyolojik özelliklerini de kaybetmişlerdir ve gerçek manada artik Pomak diye bir şey kalmamıştır. Zürih Üniversitesi İsviçre Yok olan Kültürler ve diller Kürsüsü.”
Travma boyutlarındaki bu kimlik kişilik çatışması Pomakların kendilerine olan öz güvenlerinin azalmasına, hatta yitirmesine yol açmaktadır. Öz güvenin başarının ana kaynaklarından olduğu unutulmamalıdır...
Tarihsel olarak, Pomak ulusal kimliği özellikle Fransız devrimi 1789-1799 ve sonrasında oluşmuştur. Pomak devleti 1879 – 1886 yılları arasında kurulmus, Milliyetcilik ve üc renkli bayraklar baslangic sürecine uymustur. Direnis ordusu ( Mukavemet Kuvvetleri ) seklinde örgütlenmis. Rusya –Osmanli – Avrupa emperyal devletleri arasındaki paylasim savaşlarında kısa bir ömür sürerek yok olmuştur.
Fransız devrimi sürecinde burjuvazinin, “halk” (Yunanca “ethnos”) kavramını tanımlamasının ardından “ulusal” kavramına geçilmiştir. Ulus-devletlerin oluşturmaya çalışılması beraberinde belirlenmiş sınırlar içinde yaşayan bireylerin ulusal kimlikleri en önemli kimlik odağını oluşturmaya başlamış ve o zamana kadar önemini koruyan dini ve etnik kimlikler eski önemini yitirmişlerdir. Eski değerini yitiren bu kimlikler artık birer asil değil de birer alt başlık olarak tanımlanmıştır. Devlet, vatandaşlarını tek bir kimliğin şemsiyesi altında toplamaya yönelik geliştirdiği politikaları devreye sokmuş ve bu yolda devam etmiştir.
Pomak olduğu anlaşılmasın diye ya da Pomak kimliğinden utandığı için egemen asimilasyoncu ulusun kültür ve kimliğini benimsemesi , onların karşısında eğilmesi, bükülmesi konuşurken bile ağızlarını şekilden şekle sokması onlara saygıda kusur etmemesi aslında bu çatışmanın ne kadar dramatik boyutlarda olduğunun bir kanıtıdır .
Kendisini güçlü olanın yanında görme ihtiyacı ne kadar ezik Kimliksiz bir kişiliksizliğin yaratılmaya çalışıldığını gösteriyor. Kendi Pomak kimliğine , kendi ulusal kişiliğine Öz güveni olmayan (az olan) bir Pomak hayatın hiç bir alanında (eğitim dahil) başarıya ulaşması mümkün değildir.
Bizler bunun mücadelesini vermezsek yarının Pomak kültürü , Pomak Ulusu görünmek istenen yerde görülecektir.. Yani , Halklar medeniyetler Kültürler mezarlığında .
Yolumuz uzun, silinmiş, sindirilmiş unutulmuş bir halkı yerin kat kat yer altından çıkarıp yeniden can vermeye çalışıyoruz... Artık Pomak kimliği de diğer kimlikler gibi dinamik olup, grup varlığı reddedilen ulusal kimlikten, hak talep eden eşitlik isteyen bir kimliğe dönüşmüştür bu bağlamda Pomaklarda ulusallaşma süreci içinde ivme kazanacaktır.
Atilla Doğan
Bizi Facede sosyal Medyada Takip edin.Pomaklar hakkinda her seyden an itibari ile Haberiniz olsun .. Pomakbülteni Haber Portalı.