Reklam
  • Reklam
  • Reklam
Reklam

Hah ! bir bu eksikti , bi tek siz eksiktiniz. Yavaş bre Teker Teker gelin

POMAKLARI sokmadıkları kılık kalmadı Pomaklar dan elinizi çekin kendinize bakın .. POMAKLARI eritme. Yok etme asimile etme yarışına Üniversitelerde katıldı

Hah ! bir bu eksikti , bi tek siz eksiktiniz. Yavaş bre Teker Teker gelin

POMAKLARI sokmadıkları kılık kalmadı Pomaklar dan elinizi çekin kendinize bakın .. POMAKLARI eritme. Yok etme asimile etme yarışına Üniversitelerde katıldı

Hah ! bir bu eksikti , bi tek siz eksiktiniz. Yavaş bre Teker Teker gelin
03 Nisan 2016 - 20:01 - Güncelleme: 03 Nisan 2016 - 22:12

Bulgaristanda Muhemmedan Bulgar , Makedonyada Zorla İslamlaştırılan Makedeon , Yunanistanda agriyan , Büyük iskenderin okçusu sag kolu agriyanlar. Çinin Kuzeyinden gelen Çinli uygur boylarından Kuman , Kıpçak , Peçenek , Avar olmadı Cuvar ,bu yalanda tutmadı  Konyadan gelen Karamanlılar, çok içki içen anlamında pormak , dağdan inip ovadakini kovan dağlılar. İskitler , Yaaaahuu Kardeşim bizi her şey yaptınız , yalan üstüne yalan uydurdunuz , yaa bi susun , iki dakka insan olmaya calışın.

Pomakları asimile etmekten vazgeçin.  Pomaklara Çinli Kuman , Kıpçak Peçenek bile dediniz . Sizde hiç utanma , arlanma , haysiyet,  onur yokmu ? hiçmi yok ? .. Yeterin beyaa yalanlara bıkmadınızmı ?.. Biz sizin yalanlarınıza artık ağzımızı bıraktık başka yerimizle gülüyoruz.  bir kere bile Pomak olamadık

  Şunu iyi Bilin Biz sadece POMAKIZ , Pomaaaak . başka bir şey değiliz. Biz bir ulusuz.. Bir halkız . kendimize özgü genlerimiz , Pomak kültürümüz , Dilimiz , örf adet , geleneklerimiz , kendi Türkülerimiz var.. yeterin , Bizi asimile etmekten vazgeçin , yalan söyledikçe saçmalıyorsunuz , Pomakları asimile  etmek için çırpındıkça batıyorsunuz.. Şimdide Milli eğitimde , Üniversitelerde başladınız hadi bakalım Hodri meydan. Nie Seme POMATSI , Biz POMAKIZ, POMAAAAKK.. POMAK.

Edirne Milli eğitim Müdürlüğünün Edirne Eğitim ( eğitim-kültür-sanat ) Dergisi adında yayınladığı Haziran-Aralık 2015 sayısında İsmail Kasapoğlu . ( Edirne meslek ve teknik anadolu lisesi tarih öğretmeni ) Pomaklar Balkanların dağlı Türkleri ve Türkiyenin şehirlileri diye bir makale düzenlemiş Peçenek lerin yardımıyla 1034 ten itibaren Rodop lar, batı Trakya ,Pirin ve Vardar Mekadonyasını hakimiyetleri altına alan Kıpcak-Kumanların torunlarıdır diye ceşitli kaynaklar dan yararlanarak bir sonuca gitmeye calışmıştır .

Baskı, imha, inkâr ve asimilasyon politikaları nedeniyle kangrene dönüşmüş olan Pomak ulusal sorunu, üzerinde yaşadığımız topraklarda yaklaşık 140 yıldır varlığını sürdürüyor. Fakat bugün bu sorunun böyle köklü bir tarihi olduğu Pomaklar ve  geniş kitleler tarafından ne yazık ki bilinmiyor.

  Türk dünyası araştırmalar vakfı,nın bir yayını olan Balkanlarda Pomak Türkleri isimli kitap 1988 yılında Bulgaristan Devletinden Türkiye Cumğuriyetine iltica eden Hüseyin Memişoğlu tarafından araştırmacılara kaynak oluşturmak maksatlı ortaya atılan bir teoriyle Pomakları Kuman ,Kıpçak topluluğuna bağlamak istenmektedir günümüzde görüldüğü gibi bu yaklaşım İlker Alp,Ahmet Akgün,Haltan Birsel - Olcay Özkan,Nazım Avcı,Yusuf Hamzaoğlu gibi araştırmacılara veya Akademisyenlere Kaynak bir kitap olduğu bilinen bir gercektir. Oysaki Kuman veya Kıpçakları bugünkü bilinen isimlendirmelerle Kuman,ları Yunanistan Macaristan ,Bulgaristan,Romanya,Moldovya gibi ülkelerde Csango veya Gagavuz gibi Hiristiyan isimleriyle ; Kıpçaklarıda Pomaklarda degil  Grogariyan Ermeni toplumunda aramaları nacizane bir tavsiye dir.

Mehmet Kiracı (Fatih Sultan Mehmet orta okulu müdür yardımcısı) Tarafından aynı dergide bir diğer konuda Cumhuriyet Dönemi ilk Göçü Türk-Yunan nüfüs mübadelesine değinilmiş gidenler bir yana gelenleri tümüyle yok saymış oysaki Sebetay, Patriyot, Ulah, Arnavut, Boşnak,Cingene,Karakaçan,Pomak,Yörük gb.bircok gurublardan oluşan bir göç hikayesidir bu Mubadele tarihi.

Pomak ulusal sorunu derin tarihsel kökleri olan ve bugün 6 ülkeye dağılmış 10 milyondan fazla nüfusa sahip Pomak  halkının bağrında hissettiği yakıcı bir sorundur. O nedenle Pomak ulusal sorunuyla ilgili temel tarihsel gerçekliklerin ortaya konması ve geniş Pomak kitlelerinin, Pomak Halkının, Pomak ulusunun bu temelde bilinçlendirilmesi büyük bir önem taşımaktadır.

  N. Dilek Altay ( Edirne Lisesi müdür yardımcısı ) Derginin son sayfasında Edirne yöresi halk oyunları değerlendirmesinde ise ilk önce Halk oyunlarını sonrasındada Gayda müzik aletini Zengin dans geleneği pek cok otantik toplulukca korunup dünyanın pek cok ülkesine taşınmış sonrasındada Macaristan da yapılan kazılarda avarlara ait gayda düdüklerinin ortaya çıkarılması avar gaydası türünün Avrupa daki Türk boyları arasında yaygın olduğu vurgusu ne yazıkki yapılmıştır. Kültür önemli bir konudur bir başka bir toplumun geleneğini,göreneğini,dilini,tarihini birilerine şirin görünecek diye çarptırmak ahlaki kurallar içerisinde yer alamayacağı bir gercektir .

 Bir başka halkı asimile etmek , tarihini kültürünü çalmak , değiştirip kendine mal etmek Ahlaki kurallara ters düşer. bu bir ahlaksızlık , terbiyesizlik , şerefsizliktir. Anlaşılacağı gibi Pomaklara karşı yapılan Asimilasyon Trakya Üniversitesinden sonra Edirne Milli eğitim müdürlüğünede sıçramıştır.

 Pomak ulusal sorununda izlenen devlet politikalarının en önemli boyutlarından birisi de zora dayalı asimilasyondur. Bu soruna ilişkin devlet politikalarının imha ve inkâr boyutunda dönem dönem değişiklikler olsa da, asimilasyon boyutu bu uzun tarihsel süreçte genel çizgileri itibarıyla değişmeden bugüne kadar gelmiştir.

Pomak Haber Ajans Edirne Haber merkezi

Kaynak : Edirne Gönüllü Muhabir. : ya sam sicko Pomak 22

Bizi  Facede sosyal Medyada Takip edin.Pomaklar hakkinda her seyden an itibari ile  Haberiniz olsun ..  Pomakbülteni Haber Portalı.

 

Bu haber 58710 defa okunmuştur.